19 Şubat 2013 Salı

3D Ses...3 Boyutlu sesler çok ilginç...

YouTube'da gezinirken 3D seslerle ilgili bir videoya denk geldim ...Gerçekten çok ilginç ve etkileyici bir o kadar da Beynin ne tür oyunlarla kandırılabileceğinin zevkli bir videosu olmuş bana göre...

İlk olarak kibrit ile başlıyor video ...Kibritin yanma sesi kibrit kutusunun sallanması gibi değişik seslerin değişik algılanması halinde...

Daha sonra para bantı gazoz açma ve bardağa dökme  gibi bi çok değişik ses kaydı mevcut...


Benim en çok hoşuma gidenlerden birisi saç kesme videosu oldu ...O kısımda bir makas sanki saçlarınızı kesiyor gibi hissediyorsunuz :) kafanızın tepesinde ense kısmında yanlarda kulağa gelen bir sesin beyinde bu derece algı farklılığı yaratması çok hoş ve değişik bir duygu veriyor insana..


Bu videoyu izleyebilbek için kulaklık kullanmanız şart çünkü o sayede ses bir sağ tarafa bir sol tarafa hareket edebiliyor ve sizde bunu rahatça hissedebiliyorsunuz...

Bu yazıyı yazarken bile halen o videoyu dinliyordum şu an sinek vızırtısı dolanıyor kulaklarımda :) bir sağ kulağıma bir sol kulağıma gidip geliyor sinek:) yaz günlerinden kötü bir anı gibi oldu :)

Şimdi ise yoğun bir sus sesi geliyor insanın çişini getirecek türden hemde :D:D aman iyi ki bitti de altıma bari etmedim :)


Evet arkadaşlar bunca tanıtımdan sonra bizzat denemek isteyenler için videoyu da ekliyorum buraya..

DİPNOT: ÖYLE ESKİDEN BERİ YAPILA GELEN 5. DAKİKADA YARATIK CANAVAR SESLERİ ÇIĞLIKLAR ATILAN BİR VİDEO DEĞİLDİR BUNU BAŞTAN BELİRTEYİM DE KİMSE SONRA TEMKİNLİ YAKLAŞMASIN TAMAMEN 3 BOYUTLU SESLENDİRME ÜZERİNE BİR VİDEO...

Keyifli dinlemeler...